29 de junio de 2007

Depués


Quedo na oficina central de correos (un sitiu demasiao estrambóticu, la verdá) con Francesc Tarazona. Toi acabante lleer la so cabera obra de teatru, de títulu por definir, y quería comentala conmigo enantes d’unviala a dalgún premiu. Nun son aínda les nueve de la mañana, y l’amplia sala d’espera ta vacía. Sentamos nún de los grises bancos de diseñu, embaxo l’aire acondicionáu yá imprescindible, y repasamos, páxina a páxina, les mios suxerencies sobre llinguaxe, trama y personaxes. Pero nun voi desvelar, cásique por secretu confesión, nin argumentu nin xuegos dramáticos. Yá se verán. Falamos rápido, pos yo debo reincorporame al llabor prescritu, y él buscar una impresora onde sacar les copies pa un certame que nun me confiesa. Enantes de marchar, ensin embargu, paso pel mio apartáu. Tengo ellí dos paquetes pa recoyer: ún, llibros d’una editora marxinal, esperábalu; l’otru, un testu d'Hilario J. Rodríguez, non.
Hilario forma parte de les intermitencies, quiero pensar; de les amistaes que nunca nun fallaron, magar silencios o dificultaes nun deséu común, aquelles que torgaron les esperances, los plazos y cuasi fain esbarrumbar la rellación. Toi a falar de la nuesa Revista de Cine, de la cual retiraron les subvenciones cola maqueta yá preparada y tolos artículos en puertes. Por eso, allégrome qu’aínda nun s’escaeciera dafechu de min, y continúe a recibir llibros sobre directores, d’un festival o d’otru, o, como nesti casu, d’una editorial privada, Calamar: un llargu estudiu alrodiu de la obra de los hermanos Taviani, Después de la revolución. Escribir “obres completes”, ello ye, estudios sobre toa una filmografía siempre me pareció un tour de force, una prueba pa tigo mesmu. Nunca nun lo fixi, claro. Y almiro a xente como Hilario, que nun ye que lo faga, sinón que ye lo normal nél. Posiblemente sía’l críticu más lliterariu, el más global, el más sinceru. Vale.

No hay comentarios: